14.4.15

Pääsiäisateria

Tosi noloo olla näin myöhässä mut en siis vaa yksinkertasesti oo saanu tätä postausta aikaseks. No parempi myöhään ku ei millonkaa! Eli siis minun pääsiäinen. Ei sisältänyt mämmiä mut sitäki parempaa seuraa!

Vietin siis koko viikonlopun Justinin perheen kanssa. Lauantaina mentiin Outletiin ja sieltä sit Justinin luo ku hänellä alko työt. Yksin ei kuitenkaan tarvinu olla koska Justinin vanhemmat tuli pian kotiin ja lähdin Marshal'siin shoppaileemaan hänen äitinsä kanssa. Sieltä ku päästiin kotiin, nii leivottiin melkee puoleen yöhön saakka seuraavan päivän juhla-aterian jälkkäreitä ja juteltiin niitä näitä. Hän on tosi ihana, laittelee mulle aina sillon tällön viestii ja kyselee et miten mulla menee ja koska taas tuun heille, ihana nainen. 

Seuraavana aamuna meijän oli tarkotus mennä salille, mut kun Justinin setä laitto viestiä et miksi me ei oltu jumalanpalveluksessa vanhempien kaa, nii vaihdettiinki salikamat säätyvaatteisiin ja kirkkoon mars. Perhe on siis katolilainen ja mä ku oon tosi kiinnostunu uskonnoista, nii olin vähä innoissani. No heti ku sisään päästiin nii siinä keskellä käytävää Justin yht äkkii kumartuu, ihmettelin et mitä kengännauhoi se nyt täsä alkaa sitoo, nii ei ku siis se sitä ristiä kumarsi ennen ku asettu paikoilleen. Ite vaa seisoin iha tyhmänä. No sit ennen ku istutaa nii sit vielä polvilleen ja kädet ristiin. En henkilökohtasesti ihan usko Jumalaan, et uskon siihen Pyhään Henkeen, jos nyt kolmesta saa valita. Kyl mul kuitenki on iltarukoukset aina luettu ja isosenaki oon ollu aktiivisesti ja joulukirkko kuuluu mun jouluun, mut silti tä kumartelu oli tosi vierasta mulle. Muuten aika samaa settiä siellä kirkossa sit kuitenki oli. Se ristinmerkki tietty oli vähä sellane mikä tuotti mulle päänvaivaa. En halunnu sitä tehä ku en kerran muutenkaa tee, nii tuntu vähä väärältä sit tehä sitä vaan muiden mieliks. Mut sit taas oli noloo olla ainut ku sitä ei tehny. No mutta hei, jokanen tavallaan. Mielenkiintosta oli kyl ehdottomasti. 

Kirkon jälkeen käytiin kotona ja sit lähettiin Justinin äidin parhaan ystävän luo. Täl parhaal kaveril on kaks tytärtä ku oli meijän ikäsiä, ja sit siellä oli Justinin äidin setä ja isän vanhemmat. Kaikki oli tosi ihania ja ystävällisiä, ja oli ihanaa kun mua kohdeltiin samalla tavalla ku Kalia, Justinin veljen kihlattua, vaikka ne nimenomaan on iha kihloissa. Sain isovanhemmilta oikee suukot ku lähettiin. Ihania ihmisiä ja älyttömän hyvää ruokaa ja tunnelma oli tosi lämmin. 

Olin siis jännittäny tätä niin paljon et mulla ihan naama kukki! Eihän ketää nyt kiinnosta, mut mua vaa jännitti koko viikko nii paljon, et en valehtele ku kerron et naamassa oli 15 uutta näppyä ennen sunnuntaita. Tosi kiva. Kutsukaa pinnalliseks, mut näppyisten teinivuosien jälkeen, mun iho on mulle nii tärkee et tä oli iha kamalaa. Otsa oli ku mikäki "yhdistä pisteet ja väritä"-tehtävä. Muokkasin näpyt tietty pois tosta kuvasta nii voin sit leikkii et niit ei ollu. Mut finneistä huolimatta oli mielettömän onnistunut pääsiäinen!!

Lopuksi hehkutan et täällä on lämpötilat parissakympissä ja eilen olin ulkona ilman kenkiä kesämekossa! Ihanaa kevättä kaikille!

- Sanni

IMG_2503 IMG_2504 IMG_2209

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti